Skriv ut

Något som vi alla råkar ut för ibland är att vi måste ringa supportsamtal eller ha någon annan typ av kontakt med ett företag.

Något som många glömmer att göra är ofta att ta namnet på den de pratar med, jag personligen försöker alltid att ta namnet och registrerar det sedan i mitt CRM under lämplig plats.

Varför skall jag ta namnet?

Vi är alla människor, och det är även de som arbetar på supporten. de har olika kompetenser och servicevilja och de som tjänar mest på att ni tar namnet är bolaget ni ringer till och ni själva.

Dom punkter jag tar upp här är baserade på min egen erfarenhet och är inte på något sätt vetenskapligt bevisade, men testa nästa gång så märker ni skillnad.

Ja, dessa är väl de mest uppenbara skjälen till att ta namnet, kan säkert komma på många fler fast de kanske ni kan bidra med i kommentarer ;- )

Poängen är enkel det är en stor fördel att veta namnet på den man pratar med och ofta får man både bättre kontakt och support om motparten vet att du tagit deras namn.

Registrera namn och datum, samt en enkel sammanfattning av samtalet, på så sätt kan man alltid enkelt följa upp samtalet senare.

 

Det var allt för denna gång.

/C

Kategori: Allmänt